CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 11, 2011

Susu Tepung Enfagrow A+

Assalamualaikum...

Hai korang..sape yg ader anak kecik hari ni aku nk cerite pasal susu Enfagrow A+..nk bagitau ape yg bestnye lau kita beli susu nih...Auni minum susu ni..selalunya aku akan beli perasa original atau pun vanilla..yg bestnye bile kita beli yg kotak besar tu (650 gram x 2) tu akan dapat free gift yg best² tuk budak²..kadang² mak budak yg terlebih suka..aku nk citer pasal free gift yg penah aku dapat bile aku beli susu Auni nih..

Mula² dulu dapat yg nih..

buku ni best..dia ada banyak koleksi..aku dh kumpul 4 lau tak silap tapi ntah mana² si Auni simpan..ade yg dah hancur dah..hihi...dengan buku ni dia akan kasi 3 special eye gadgets..cam kat bawah ni..
ada scan-eye,uv eye ngan 3d eye...fungsi dia seperti kat bawah nih..

aku pun tak berapa pandai sgt nk terangkan..tapi aku sgt suke yg UV-Eye tu..dia ade la wat citer bergambar ngan bagi soalan..dlm bahasa inggeris tapi senang je faham..cth yg aku translate la ekk : Apakah barang yang terdapat didalam peti surat? nk tgk jawapan nye kita kena pancarkan gadgets UV-Eye tu kat peti surat tu then kita akan nampak ade surat..lau xde UV-Eye tu tak nampak pape..ha best kan..aku yg over excited nih..hihi..
ni antara gadget yg aku jumpe kt tempat mainan Auni..ni la UV-Eye tu..kita tekan kt belakang tu ade la lampu dia..nk buat demo tk bleh plak sbb dh rosak dh gadget yg nih..haha..

yg ni plak 3D-Eye yg kaler merah ngan biru tu..sama la cam kita tgk video 3D nampak macam real kan..tu la function nye..yg putih tu plak adalah Scan-Eye..caranya nampak tak macam ade 3 segi kecik kat hujung tu kan? kita letak la kat gmbr yg ade lambang 3 segi tu kt dlm buku tu then kita tekan sket akan nampak la benda yg dia suh cari..

satu kotak susu dapat satu mainan..so jgn fikir semua ni dapat dari satu kotak je tau..yg ni nama dia doodle mat..ade pennya tapi biasalah aku tak jumpe dah..haha..pen tu kita kena masukkan air pastu lukis la atas doodle mat ni..pastu nanti dia kering balik..boleh lukis gmbr lain plak..budak² suke la..hehe..
yang ni plak yg terbaru aku dapat masa beli susu Auni semalam..yg ni banyak sket kita kena kumpul..namanya Smart Explorer Set..ni laki aku yg pilih dia amek Tool Bag ni ngan kat bawah ni Large Tweezer with Maagnifier..


kena kumpul 6 barang cam dalam gmbr nih..Auni baru ader 2..bile dah complete baru la bleh simpan dalam tool bag tu kan..hehe..tak sabar nk kumpul semua...tapi kena tunggu susu abes la dulu...lau beli lagi 4 kotak bankrup la aku..hahaha..
Ini lah susu nye..Auni dah minum langkah 3 punyer...cam yg ni aku beli kat Manjaku harganya RM 72.90..
last but not least..inilah budak busyuk yg sedang minum Susu Enfagrow itew...

Jom ramai² kita betukar ke susu ini...sekian..

12 comments:

allred17 said...

waduh...mahalah pn.hana oi....nak masuk 2 8 kotak...

IbuAimy said...

salam kenal..
sy godek2 psl susu enfa step 3..trjmpa plk blog ni..so teringin nk brtnye..
Harga susu tu skrng ke rm72.90?dlm kotak tu ada brp pack ye?

~Suhana~ said...

IbuAimy: aah dalam kotak tu ada 2 pack..72.90 tu saya beli kat Manjaku Kajang..lau kt tempat lain mahal sket tapi tk ingat pulak berapa harganya..masa mula² dulu saya compare harga susu kat Manjaku ngan pasaraya..berbeza..lagi satu pampers..anak sy guna huggies..lau ade sale cam kt carefour baru dapat harga Rm32..lau kat Manjaku Kajang tu harga sentiasa sama je tak lebih Rm34 untuk saiz L-80..

IbuAimy said...

owh..murah yea...actually sy br je tkr ke step 3. so lum survey sgt la harga..smlm sy beli 1 pack tu rm37.90..nk try dulu..klu ok blh la beli yg twin tu..since awk dah lama ngn susu ni, nk tnye la awk guna scoop g bsr yea..sbb kt situ dia mntion 4scoops=7.5 oz..pelikkn??hehe

~suHaNa~ said...

lau satu Rm37.90 lebih jimat beli yg twin kan..;p anak saya setakat ni susu ni paling sesuai ngan dia..saya letak 3 scoop air 9oz..tak pernah plak ikut sukatan yg kat kotak tuh..skrg umur anak 2 tahun sebulan minum susu sehari 5 kali..anak Aimy umur berapa tahun?

ShaZNa said...

nana, aku pun bg afif mnm susu nih..tp kdg2 aku tuka bg die sustagen..tp alhamdulillah lah, afif x memilih susu..sustagen ke enfagrow ke sume die tibai..tp yg original/plain la..x penah lagik try perisa lain..

MANSTIR said...

susu ni manis?

~suHaNa~ said...

abg man: tak manis sgt..

Anonymous said...

syok tengok dpat hadiah tu. sya dok beli yg kotak single or doublex penah dpt hadiah. tin shj ada hadiah. dulu anak sulung sy minum sustagen. sktg anak k5 minum enfagrow.sesiapa yang anak minum susu badan sepenuhnya, nk tukar ke susu cubalah enfagrow vanilla. InsyAllah.

~suHaNa~ said...

anon: tk dpt adiah ke? saya beli yg kotak la tuh ade hadiah..anak pun suke main..gi cari kat manjaku..sume ade hadiah..

annesse said...

ade yg murah lg..kotak 2x650g leh dapat RM 70.50

Nurul Fuzla Naim said...

salam nak tnya klu bby kita 11 bulan tp kita nk trus try kt dia susu enfgrow stp 3 nie bolh x