CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, June 1, 2011

Bukit Tinggi Pahang

Assalamualaikum..

Entry kali ni pasal aku gi jenjalan kat
Bukit Tinggi Pahang ari tuh..best jugak tempat tu..ade banyak port² cun lau nk begambar.. aku pegi ngan family in law aku..kitorang bermalam kat Colmar Tropicale..amek family room..agak mengecewakan jugak la bilik tu sbb ade 2 bilik besar yg bersambung..ok la besar cume takde hall,takde pantry,bilik air satu jek,peti ais rosak tp dia ganti baru la,pastu lampu nye malap sgt smpai pening kepala aku..haha..lau nk romantik² boleh la lampu malap cenggitu tapi ni kan family room so kasi la lampu terang sket kan..

Kitorg gerak sabtu pagi..perjalanan dari kajang ke sana hanya mengambil masa sejam lebih jek..dekat je ikut karak highway tu tau..jom layan gambar la ehh..

ni baru nk gerak..tunggu sume masukkan barang dlm keta..yg kelakornye nk pegi 2 hari je..tapi barang² macam sebulan bwak..mak mertua masak nasi lemak, kakak ipar masak spagetti,aku bawak nugget ngan hotdog,biras aku bawak jajan ngan air sume..fatin sediakan game yg best tuk main malam tuh..

inilah family kami..semua ade..dari kiri tu Auni,husband aku(aneep),aku,mak mertua,fatin,aki,maria,adib(baby boy),along n husband(abg sharil)...love them all!

ni mule² smpai tk check in dulu..terus gi kat horse trail..kat sini kita leh menunggang kuda..tapi kami tak masuk pun..tgk² dari luar jek..bayaran masuk aku dh lupe la..sowiie..

kami terus gerak ke Rabbit Farm..ade rabit,ade keldai,ade kancil n rusa..rabit tu kita bleh pegang² je sbb kita bleh masuk kandang dia..sgt comey la rabit tu sume..gmbr ni aku ngan mak mertua kt dlm kandang tu la tp xde plak rabitnye..hehe..

ha ni plak keldai tu..diorg suke jilat n gigit kita..aku seriau weh..tk berani dekat..auni takut tu..pastu ade sesi bagi makan..tapi aku tk bagi la..keldai ni pun boleh ditunggang..tapi aku tk tunggang pun..

gmbr selingan auni tgh jalan..hehe.. ;p aku rasa dia cute..korang rasa tak ape yg aku rasa? kah kah kah..

ni plak berehat jap sebelum terus gi check in hotel...sume perempuan dewasa in family..

pas check in,makan, solat sume..kami nk pergi ke japanesse village..org kata kt situ tmpt nye lawa..so pergi naik bus yg hotel tu sediakan..aku ngan husband turun awal sket so kitorg smpat la begambar kat sekitar Colmar Tropicale tu..cantik² view nyer..gmbr ni kat tangga pun boleh..hehe..

benda alah yg auni pegang tu berharga RM8..kekeke...auni suke la dpt tuh..


ni dh naik bus tu dah..perghh takut seh naik bus nih..dh la jalan berbukit n bengkak bengkok selamber dia lap..jerit² aku..wahaha..dasar penakut..

dah smpai kt hentian yg kt bawah japanesse village tu kita kena mendaki bukit yg sangat tinggi tuk smpai ke kampung tu..giler ahh..pakai lawa² pastu peluh ketiak..kah kah kah..sian sape yg asma..memang mengah..sebenarnye dulu diorg bawak naik bus tu atas lagi tapi tanah runtuh so terpaksa la mendaki..tapi cite sedihnye woo ooo...separuh jalan je naik hujan pun turun..taknak amek risiko kitorg sume patah balik..so decide nk pergi esoknye pulak..sbb dh lewat petang dah..

takde rezeki gi kampung jepun tu kami gi jenjalan je area hotel tu lagi...comey tak gmbr ni? haha..pastu balik hotel makan² ,main game,smpai lewat malam..tetibe auni kena asma plak..3 kali muntah..so mlm tu tk tido lena lah aku kerana menjaga auni..

ni hari Ahad tu..kan aku ckp kitorg nk naek semula ke kampung jepun tu kan..aku ngan husband tak dapat ikut sbb husband aku ade game futsal kt Ampang..pagi² tu lagi dh bertolak balik..isk isk..yg tinggal aje la yg naik semula..gmbr ni menandakan yg team husband aku masuk final dpt tempat ke-2..hehe..berbaloi la jugak tunggu dia main smpai kul 2 ptg..balik umah sume terbongkang tidooo...


Sekian citer aku kali ni..next week ke Tioman ngan family aku pula..nanti aku update..
Bye...

lau nk tgk gmbr lagi kat bukit tinggi ni pegi kat fb aku yer siti suhana

No comments: