CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 24, 2011

Pulau Tioman 9-11 Jun 2011---> Day 2

Ini pulak gmbr aktiviti² hari ke-2 kami kat Tioman..hari ni baru best sebab melalui pakej yg aku ikut ni dorg bawak gi snorkeling..3 tempat diorg bawak..yg aku ingat nama tempatnye Marine Park ngan Coral Island je..yg lagi satu tu aku lupe lah nama tmptnye..memang best snorkeling tgk ikan ngan coral..lau bagi makan kt ikan tu segerombolan dtg kat korg..memang best time tuh..cume pergi kali ni tk bawak kamera kalis air..so gmbr dlm laut xde lah..aku share sket gmbr dlm laut yg aku pergi last time..layan gmbr jom..

pemandangan seawal jam 7.30 pagi..tenang giler..

kak teh ngan ateh smpat pose dulu sblm gerak naik bot tuk snorkeling..lupe nk bgtau..life jacket disediakan..cume peralatan snorkeling tu lau ade sndiri leh bawak..lau tak sewa rm 10 jek..jgn tk snorkeling tau rugi je gi sana tk masuk laut..hehe..


maka berangkatlah kami naik bot ke destinasi² untuk snorkeling..memang best...tgk anak buah aku si aina ngan danish tu tak sabar dh nk terjun laut..auni plak xde life jacket yg padan ngan dia..nxt time mesti belikan tuk auni..sian dia pkai life jacket besar..risau jgk keselamatan dia..


ha kat atas ni pulak gmbr² kat tiga tmpt yg bot turunkan kitorg tuk snorkeling tuh..mule² aku bawak auni berendam jek..ikut turn lah ngan laki aku..pastu aku snorkeling plak..hehe..mama tknak turun langsung..so banyak gmbr² ni mama la yg tolong snapkan..macehh ma..hehe..
dari atas jeti tu je pun dh boleh nampak ikan..ape lagi lau kita tgk kat dlm laut tuh..mcm² ikan cantik ade..
aku n auni..auni sgt suke masuk laut..tp aku yg takut..haha..
yg ni pulak secara kebetulan kitorg jumpe..memang best..dpt tgk live..haha..penyu belimbing tgh honeymoon..ade 2 ekor tu..tp bile bot dekat je dia masuk laut..smpt jugak snap..

ni gmbr last time aku pegi..bawak kamera bleh masuk air..memang syiokkk kan..
ni kt taman laut..dh ade muzium la..kt sini bleh la rehat² jap ade pondok kt situ..tmpt mandi,makan dsb...ni perhentian terakhir sblm balik ke resort..
dlm muzium taman laut tuh..

mama..
adik aku ngan hubby dia..
anak aku dan anak² saudara ku..hepi semacam diorg ni..hehe..dh balik tu ape lagi tertido lah sume akibat kepenatan..hehe..
malam tu ade bbq n sesi karoke..jom tgk gmbr² mlm tu pulak..

kak teh ngan abg aku..
auni makan ape tuh? hehe..
nyummy..
buffet..boleh la nk makan..tapi nk kata sedap tk berape sgt lah..hehe..komplen je aku ni kan..

karoke time!

auni pun nyanyi lagu happy birthday..kah kah kah..siap berduet lagi ngan alin..
my love..
my love too..hihi..


dah abes da utk 2nd day..smbung next entry balik pulak..yg pasti memang best sgt dpt snorkeling..hehe..

~endDaytwo~

No comments: