CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 25, 2012

Cerita Sedih tentang Kanser Ovari

Assalamualaikum..lamanya aku tak update blog ni..bukan bersawang dah berlipas pun..

Hari ni nak cerita sedih aku tentang kanser ovari adalah kerana kanser ni telah menyerang mak saudara aku sendiri dan beliau telah pun kembali ke Rahmatullah pada 16 Januari 2012 baru² ni..perasaan aku memang sangat sedih dan kematian Arwah sangat menginsafkan aku..Allah lebih sayangkan dia..kenapa boleh kena kanser ini aku kurang pasti pulak..tapi itu memang takdirNya.

Nama makcik aku ialah Prof.Dr Ruzanna binti Zamzam..dan beliau baru berusia 44 tahun..serba sedikit tentang penyakit arwah ialah beliau dapat result confirm kanser ni pada 27 Januari 2011 kalau tak salah aku..dah stage 4! Memang sedih sangat..dah melalui sesi perubatan such as kimo,makan ubat dan lain² but tk boleh bertahan..setahun je hidup selepas dapat tau..pada hujung nyawa arwah yang berfungsi hanyalah jantung makcik je kerana sel kanser telah merebak ke sume organ penting.. Astaghfirullahalazim- “Aku mohon ampunan kepada Allah Yang Maha Agung "

Kali ni first time aku mendengar bacaan doa dan talkin di kubur sebab sebelum ni aku memang tk pernah dengar dengan betul..memang menginsafkan..cerita dari anak saudara sebelah suami arwah makcik aku 'bila nk beredar dari kubur tu pakcik aku cakap abah yakin umi boleh jawab' sedihnye aku dengar. Sebab 7 langkah kita tinggalkan kubur maka mulalah sesi soal jawab kan..aku insaf.

Tetiba aku rasa rindu kat Arwah makcik aku sbb semalam aku mimpi dia! Al-fatihah untuk beliau.

ni lah arwah makcik aku tu..macam muke aku tak? :(

p/s : sebelum dia pergi kitorg ade jumpe kat kenduri kawin sepupu aku then makcik aku cakap camni 'Pakcik cakap lau makcik takde tengok nana tringat kat Makcik' lagi la wat aku nangis bila tringat ayat tu..masa mandi n kapankan arwah sehingga kebumikan semuanya berjalan lancar dan arwah siap tersenyum lagi tau..Al-FATIHAH.

No comments: