CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, January 14, 2013

Memori Lama Bersama Kakak

My 17 years old Mini Organ 1996-2013

Assalamualaikum...

Tiba² memori lama manggamit semula dalam hidupku..cewahhh.. Ini semua gara² mama yang suruh husband aku amek mini organ jenama Yamaha kat dalam stor kat rumah mama kat koyan semalam.. uishhh.. dah buruk, berabukkk, tapi nampak condition masih okey.. mama kata ameklah betulkan bagi anak² main..

Organ tu adalah hadiah hari jadi aku masa aku darjah 6..sekarang aku berumur 29 tahun..mama kasi ni sebab aku ngan kak lang (arwah kakakku yg tersayang) mama hantar pegi blajar main organ..memang best..setiap hari sabtu je mama akan hantar kami ke Raub jarak dari Koyan(rumah aku) pada ketika itu adalah dalam 60km..

Time tu je aku pndai main..kalau skrg ni suh main lagi hampehhh...note lagu pun dah tk pndai baca..sedihnya sebab tak manfaatkan apa yg mama buat tuk aku..aku nk blajar semula..sendiri aje..nk gi kelas tk mampu..masa dulu prestasi main tu bagus smpai cikgu masukkan aku ngan kak lang dalam satu slot mini konsert Yamaha Music kat raub tu.. power kan? hahahah..

Kedai tu masih wujud sampai sekarang..banyak kenangan aku dan kak lang kat situ.. berbalik pada mini organ tadi tu.. bukan murah harganya..tapi aku seolah-olah tk menghargainya..sebab ianya duduk terbiar dalam stor smpai berabuk!

Melihat suamiku yg bersemangat amek dan nk bersihkan dulu sebelum cuba pasang sbb tak tau masih elok ke tidak..Jadi balik dari kampung semalam, smpai je rumah terus kami projekkan mini organ tu..husband aku bukak semua..perghhh telur cicak pun duk ada dalam tu.. huhu.. aku pun tolong basuh² apa yg patut..terus lap utk keringkan semalam jugak sebab tk sabar nk pasang!

Kami decide nk guna bateri dulu tuk try sbb adapter nye xde, so nk pegi beli take time kan, so guna bateri dulu sbb boleh gna bateri jugak.. akhirnyaaa bila masuk bateri dan on.. Oh my god! Alhamdulillah ianya masih berfungsi dengan baikkkk! Aku sgt excited! Cuma ade satu button je yg hilang..yg lain sume masih ok..

17 tahun tersimpan tapi masih boleh diguna lagi..gembiranya aku..terus diriku rindu sangat² pada arwah kak lang.. aku akan jaga dan simpan elok² mini organ ni sebagai kenangan terindah aku dan kak lang..Nana rindu kak lang seorang kakak dan bestfren pada aku..tiada pengganti...

Sekian dulu..Wassakam..

p/s: Al-Fatihah untuk arwah Siti Salwani bt Md Said (awrah kak lang ku meninggal dunia pada usia 26 tahun, masih bujang, meninggal akibat kemalangan jalan raya yg totally bukan salahnya cuma ajalnya sudah smpai) :(




4 comments:

Anonymous said...

sedih lak akak bace naaa.. sob sob:(

Suhana Said said...

kak wida ke ni? :( ari ni beday arwah kak..

Anonymous said...

ye akak la.. dah bace.. sedih bace walopun nana dah penah cite..huhu

Anonymous said...

sebak :(