CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 28, 2013

Bila Expired Result MUET & Kalau Hilang Slip Result Apa Nak Buat?

Assalamualaikum w.b.t

Oleh kerana ade beberapa orang dok tanya pasal keputusan MUET ni ade expired date ke? valid smpai bila eh? Jadinya entry kali ni nk memberi tahu apa yg tertulis di website MPM (Majlis Peperiksaan Malaysia) berkenaan dengan MUET ni k..biasanya kita akan tertanya² pasal ni kalau kita nk smbung degree sbb sekarang nk amek degree diwajibkan telah ambil MUET..
Click sini untuk info lanjut tentang tempoh sah laku MUET.

Ni copy paste dari website itu :

PEMBERITAHUAN MALAYSIAN UNIVERSITY ENGLISH TEST (MUET)

Syarat Kelayakan Menduduki MUET 
dan 
Tempoh Sah Laku Keputusan MUET


1.  Dimaklumkan bahawa mulai MUET pertengan Tahun 2009, TIADA sebarang syarat kelayakan dikenakan kepada calon untuk menduduki MUET.

2.  Dimaklumkan bahawa tempoh sah laku keputusan MUET adalah seperti yang berikut :

    a) Bagi keputusan MUET yang dikeluarkan sebelum tahun 2009, tempoh sah lakunya adalah sehingga 
        18 JULAI 2013 

    b) Bagi keputusan MUET yang dikeluarkan mulai tahun 2009, tempoh sah lakunya ialah 
        LIMA TAHUN mulai tarikh keputusan ujian dikeluarkan.

Eh kalau slip korang dh hilang kan senang je korang boleh mohon semula dari pihak MPM bagi salinan cumanya ade la bayarn dikenakan.. pertama kali mohon RM 20, 2nd time RM30.. lebih dari tu akan dikenakan RM 50.. boleh dapat melalui pos atau datang sndiri ke MPM.. isi borang dulu kt website MPM..

Ok la setakat ni dulu info kali ni.. macam kalau korang nk tau jadual bila exam MUET ke, macam mana nk Apply MUET ke atau macam mana Bayaran MUET ke.. korang leh click link ni untuk info pasal semua tu..
Selamat belajar!

6 comments:

Anonymous said...

kalau tak amek speaking test bole amek test lain tak ?

nifhana said...

anon: maksud awak speaking test tu MUET ke? kalau MUET memang wajib amek la wak tuk grad degree.. tp tk taula kalau ade U yg tak kisah..

Unknown said...

akak, nak tanya kalau kita tak attach sekali slip muet masa pos semua doc ke uitm tu die diterima tak?

slip saya lupa ambil masa dekat poli ritu. n skrg tengah tu poli pos tapi tak sampai2 lagi.

sepupu saya ada cakap tak payah bagi slip muet pon xpe. die tengah apply deg tapi full time. tp sy nak buat pjj.

Madam azza said...

Kalau dapat Band Six pun kena ambil lagi sekali ke jika dah ngam ngam 5tahun?

Unknown said...

Kalau dh hbis tmat tempoh kena ambil smula ke utk dpt penempatan universiti?

Unknown said...

Kalau calon tu dh ambil muet 2016 dan hmpir tmt tempoh, beliau kena ambil smula ke?